Oli todella mukava käydä Riihimäen Teollisuuspalvelussa http://www.rtp.fi/index.htm. Mukava, nopea ja asiantunteva palvelu. Hintatasokin ihan kohdallaan. Ei yhtään tee mieli lähteä kolmostietä etelään kun pohjoisessa on parempi palvelu.
Ostin siis Kempin MinarcMig 180, teräs ja alumiinivarustein. Kaksi Woikosken pulloa pitää saada jonnekin mahtumaan, alumiinille Argonia ja teräkselle Argon/18%CO2. Seoskaasupullo sopii myös rst hitsaukseen.
tiistai 6. huhtikuuta 2010
sunnuntai 28. maaliskuuta 2010
Hyvää palvelua Vesivek
Kannatti investoida merkkituotteeseen kun hankimme kattoturvatuotteita.
Yksi lumieste irtosi hieman toisesta päästä. Otin yhteyttä myyjään, josta luvattiin tulla katsomaan.
Vesivekin mies tuli katsoi ja sanoi, että korjataan takuuna. Seuraavalla viikolla tuli mies ja korjasi esteen kymmenessä minuutissa. Hyvää palvelua. Ainoa asia jota voisi parantaa on sähköisiin viesteihin vastaaminen, ensin vasta toiseen kyselyyn vastattattiin ja sitten meni pari viikkoa ennen kuin tultiin katsomaan. Ostan silti toistekin. Ohi ajelevalta pakettiautomieheltä ei olisi varmaan saanut näin hyvää korjauspalvelua.
Yksi lumieste irtosi hieman toisesta päästä. Otin yhteyttä myyjään, josta luvattiin tulla katsomaan.
Vesivekin mies tuli katsoi ja sanoi, että korjataan takuuna. Seuraavalla viikolla tuli mies ja korjasi esteen kymmenessä minuutissa. Hyvää palvelua. Ainoa asia jota voisi parantaa on sähköisiin viesteihin vastaaminen, ensin vasta toiseen kyselyyn vastattattiin ja sitten meni pari viikkoa ennen kuin tultiin katsomaan. Ostan silti toistekin. Ohi ajelevalta pakettiautomieheltä ei olisi varmaan saanut näin hyvää korjauspalvelua.
lauantai 20. maaliskuuta 2010
Vasen käsi ei tiedä
Aina välillä tuntuu, että keskisuurissa ja suurissa yrityksissä ei vasen käsi tiedä mitä toinen vasen käsi tekee.
Emme ota vastaan asiakkaiden yhteydenottoja. Ottakaa yhteyttä.
Pienissä firmoissa joissa päätösenteko on helppoa ei koskaan ole noin. Ja vastuu on aina selkeästi tiedossa ja yleensä homma toimii.
Emme ota vastaan asiakkaiden yhteydenottoja. Ottakaa yhteyttä.
Pienissä firmoissa joissa päätösenteko on helppoa ei koskaan ole noin. Ja vastuu on aina selkeästi tiedossa ja yleensä homma toimii.
lauantai 6. maaliskuuta 2010
Vähemmän veroja
Yhteiskunta tuntuu menevän laidasta laitaan, kotona tai tehtaassa tehdyn välillä. Mutta kumpi on oikeasti parempi ja asiakkaalle sopivampi?
Oliskohan suomessa taas kiertäviä suutareita ja räätäleitä jos heidän palveluksistaan saisi kotitaloudet vähentää veroja? Työhän olisi asiakkaan kotona tehtävää.
Oliskohan suomessa taas kiertäviä suutareita ja räätäleitä jos heidän palveluksistaan saisi kotitaloudet vähentää veroja? Työhän olisi asiakkaan kotona tehtävää.
tiistai 23. helmikuuta 2010
Enemmän sähköpostia
Facebook sovellukset ovat alkaneet vaatia lupaa käyttää sähköpostiosoitteita, jotta voivat lähettää sähköpostia. Miksi kukaan haluaa enemmän sähköpostia? Siksihän sosiaalinen media, Web2.0 jne ovat niin suosittuja kun ne ovat parempia kuin sähköposti. Sähköposti on niitä varten jotka haluavat sitä ja niihin käyttötarkoituksiin joisin se sopii. Facebook pelien tulisi viestiä Facebookissa.
Sähköposti on "pre-web" ei sitä pitäisi enää kenenkään Facebookissa olijan haluavan. Eikä ainakaan enempää sähköpostia kuin nykyisin.
Sähköposti on "pre-web" ei sitä pitäisi enää kenenkään Facebookissa olijan haluavan. Eikä ainakaan enempää sähköpostia kuin nykyisin.
maanantai 22. helmikuuta 2010
Tiedon jyväkoko
Mikä olisi parempi tai oikeampi termi kuin jyväkoko kuvaamaan englannin kielen termiä "granularity". Eli se mikä on koko tai kokoluokka asioissa. Kiviaineiksissa kyse on seulan mukaan määrittyvästä jyväkoosta, joten miksi ei myös tietotekniikassa.
sunnuntai 21. helmikuuta 2010
Ilmastokokous onnistui - tuli kunnon talvi
Kööpenhaminan ilmastokokous oli todella onnistunut. Sen jälkeen on ainakin Suomessa vallinnut erittäin perinteinen talvi. On kylmä ja lunta.
Lunta alkaa olla etelässä jo nykyihmisen sietorajalle. Kaupungit kuljettavat lunta pois minkä ehtivät ja lumenkaatopaikoille mahtuu. Silti on isoja kasoja muodostomassa näköesteitä ja haittaamassa liikkumista.
Kaupungissa pitäsi asuntokatujen lumenluonti järkevöidä, nyt lunta ensi vain siirrellään edes takaisin ja toivotaan, että Musta-Pekka, eli lumikasa ei jää omalle vastuulle. Lumi tulisi kerätä heti pois kokonaan. Helpointa olisi ottaa lumilinko joka heittää sen heti tieltä lavalle ja viedään pois.
Maaseudulla, tai ainakin Nurmijärvellä, luulisi tilaa olevan. Mutta kunta kaavoittaa taajamat, kuten Rajamäen niin tiiviiksi, että tällaisina talvina ei teiden lumi mahdu penkoiksi. Kaava saattaa määrätä, että tonttien rajoille tulee istuttaa pensaita ja sitten tulee kaupungin traktori ja runtelee ne isolla lumimassalla. Ihan hyvin voisi kaavoittaa väljemmin ja jättää hieman enemmän joutomaata jonne esimerkiksi lumet voisi aurata.
Mielenkiinnolla odotan millainen kevät ja millaiset tulvat sulamisvestistä syntyy.
Lunta alkaa olla etelässä jo nykyihmisen sietorajalle. Kaupungit kuljettavat lunta pois minkä ehtivät ja lumenkaatopaikoille mahtuu. Silti on isoja kasoja muodostomassa näköesteitä ja haittaamassa liikkumista.
Kaupungissa pitäsi asuntokatujen lumenluonti järkevöidä, nyt lunta ensi vain siirrellään edes takaisin ja toivotaan, että Musta-Pekka, eli lumikasa ei jää omalle vastuulle. Lumi tulisi kerätä heti pois kokonaan. Helpointa olisi ottaa lumilinko joka heittää sen heti tieltä lavalle ja viedään pois.
Maaseudulla, tai ainakin Nurmijärvellä, luulisi tilaa olevan. Mutta kunta kaavoittaa taajamat, kuten Rajamäen niin tiiviiksi, että tällaisina talvina ei teiden lumi mahdu penkoiksi. Kaava saattaa määrätä, että tonttien rajoille tulee istuttaa pensaita ja sitten tulee kaupungin traktori ja runtelee ne isolla lumimassalla. Ihan hyvin voisi kaavoittaa väljemmin ja jättää hieman enemmän joutomaata jonne esimerkiksi lumet voisi aurata.
Mielenkiinnolla odotan millainen kevät ja millaiset tulvat sulamisvestistä syntyy.
perjantai 29. tammikuuta 2010
Vanhaa softaa
Miksi laitteita kuten digibokseja myydään vanhoilla ohjelmistoilla? Jos laitteeseen on saatavana uusi, toivottavasti parempi ohjelmisto, niin miksi myyjä ei sitä laita heti laitteeseen. Tai edes mainitse asiasta. Joku asiakas voisi jopa maksaa hieman siitäkin palvelusta, että laite on päivitetty valmiiksi.
Meidän Topfield TF600PVRt -digiviritin päätti alkaa jäädä jumiin käynnistykseen. Ei tee sitä aina vaan satunnaisesti. Yhteydenotto sähköpostitse huoltoon oli taas mielenkiintoinen.
"
Oletteko päivittäneet laitteeseen uusimman ohjelmiston?
Jos tämäkään ei auta, niin laite pitäisi toimittaa huoltoomme tutkittavaksi.
"
Siis ei edes linkkiä siiten paikkaan mistä sen uusimman ohjelmiston löytää. Sen sain kun kysyin mistä tuon ohjelmiston löytää. Hyvää asiakaspalveluahan olisi ollut laittaa linkki http://www.topfield-finland.com/fi/ohjelmistot_ja_paivitykset/ siihen ensimmäiseenkin vastaukseen. Ja erinomaista asiakaspalvelua olisi ollut päivittää tuo TF600PVRt-2447-2009Jan22-v.3.40.tfd syyskuussa 2009 laitetta ostettaessa. Purkissa oli ohjelmisto tammikuulta 2008 , eli puolitoistavuotta vanha vaikka vain puolivuotta vanhakin olisi ollut tarjolla. Toisaalta toimihan tuo purkki tuon vanhan ohjelmistonkin kanssa puoli vuotta. Varmaankin taas joku komponentti (hakkurin kondensaattori tms) taas tullut käyttöaikansa päähän.
Meidän Topfield TF600PVRt -digiviritin päätti alkaa jäädä jumiin käynnistykseen. Ei tee sitä aina vaan satunnaisesti. Yhteydenotto sähköpostitse huoltoon oli taas mielenkiintoinen.
"
Oletteko päivittäneet laitteeseen uusimman ohjelmiston?
Jos tämäkään ei auta, niin laite pitäisi toimittaa huoltoomme tutkittavaksi.
"
Siis ei edes linkkiä siiten paikkaan mistä sen uusimman ohjelmiston löytää. Sen sain kun kysyin mistä tuon ohjelmiston löytää. Hyvää asiakaspalveluahan olisi ollut laittaa linkki http://www.topfield-finland.
torstai 28. tammikuuta 2010
Tiimitötä
Aina joskus tuntuu tiimityö olevan kuin pesäpalloa. Mutta siten, että kopparit vuorottelevat keskenään ja eivät ota kiinni kun on "toisen vuoro". Näin siis vaikka pallo tulisi kohti ja itse on edessä kun toisen pitäisi hoitaa homma.
Yhteen hiileen puhaltaminen tuntuu välillä todellakin olevan kaukana tiimityöstä. "En minä sitä rikkonut" ei ole hyvä syy seistä tumput suorana kun tuotantolinja seisoo. Joskus jopa vieressä seisojat näkevät paremmin mikä on vikana, mutta eivät vaivaudu sitä vikaa korjaavalle raukalle kertomaan.
Yhteen hiileen puhaltaminen tuntuu välillä todellakin olevan kaukana tiimityöstä. "En minä sitä rikkonut" ei ole hyvä syy seistä tumput suorana kun tuotantolinja seisoo. Joskus jopa vieressä seisojat näkevät paremmin mikä on vikana, mutta eivät vaivaudu sitä vikaa korjaavalle raukalle kertomaan.
keskiviikko 27. tammikuuta 2010
Huonon laadun aiheuttama tarpeeton työ
Joskus muinoin oli töissä työnumero jolle sai merkitä tietojärjestelmien ongelmat. Se oli nimeltään "Huonon laadun aiheuttama tarpeeton työ". Siihen sai merkitä siis erilaiset huonon laadun aiheuttamat ongelmat.
Nykyisin tuntuu kaikki järjestelmät olevan mahdollisimman huonolaatuisia. Vain juuri niin hyviä, että asiakas ei niitä heti palauta. Valitettavan usein tätäkään laatukriteeriä ei saavuteta. Aina ei tietenkään myyjä ole asiakkaan kanssa samaa mieltä huonoudesta. Mutta onko asiakkaan tyydyttävä siihen kun myyjä sanoo "sellaisiahan ne kaikki ovat" kun digiboksi ei tallennakaan? Miksi hyväksymme huonon laadun, eihän se ole kuluttajien edun mukaista.
Eihän se ole edes kertakäyttökulttuuria jos tuote ei toimi edes sitä yhtä kertaa. Rahan olisi voinut yhtä hyvin vain heittää pois. Itse asiassa se olisi ollut ekologisesti parempi teko, kuin toimimattoman ostaminen.
Hyvääkin laatua on tarjolla ja erinomaista asiakaspalvelua jos laadussa on jokin puute. Ei se ole muuta kuin tahdosta kiinni pitää laadusta kiinni. Hyvä laatu tulee laadukkaasti tehden.
Nykyisin tuntuu kaikki järjestelmät olevan mahdollisimman huonolaatuisia. Vain juuri niin hyviä, että asiakas ei niitä heti palauta. Valitettavan usein tätäkään laatukriteeriä ei saavuteta. Aina ei tietenkään myyjä ole asiakkaan kanssa samaa mieltä huonoudesta. Mutta onko asiakkaan tyydyttävä siihen kun myyjä sanoo "sellaisiahan ne kaikki ovat" kun digiboksi ei tallennakaan? Miksi hyväksymme huonon laadun, eihän se ole kuluttajien edun mukaista.
Eihän se ole edes kertakäyttökulttuuria jos tuote ei toimi edes sitä yhtä kertaa. Rahan olisi voinut yhtä hyvin vain heittää pois. Itse asiassa se olisi ollut ekologisesti parempi teko, kuin toimimattoman ostaminen.
Hyvääkin laatua on tarjolla ja erinomaista asiakaspalvelua jos laadussa on jokin puute. Ei se ole muuta kuin tahdosta kiinni pitää laadusta kiinni. Hyvä laatu tulee laadukkaasti tehden.
tiistai 26. tammikuuta 2010
Säästämisen vaikeus
Syö säästäen savea, sanoi sammakko pojalleen, sillä pitkä on maailman sivu.
Onko nykymaailmasta kadonnut säästämisen taito? Eletään niin hetkessä, että pitää ottaa pikavippejä jotta saa arjen elettyä?
Kaikkea saa nykyisin, joten saatavuuden vuoksi ei tarvitse ostaa "heti". Ihan hyvin voi säästää ja ostaa säästöillä eikä osamaksulla. Säästöjä käyttäen ei koskaan joudu ongelmiin menojen ja tulojen epäsuhdan kanssa.
Suunnitelmallisuutta ja kärsivällisyyttä tarvitaan , mutta odottamisesta on etunsa. Ehtii harkita tarvitseeko jotain. Tai odottamisen jälkeen moni asia tuntuu jopa palkitsevammalta. Odottamisen ilo jää pois jos kaiken aina saa heti.
Myös maailmalla osataan lypsää ihmisten hetkessä eläminen ja säästämättömyys. Kun jossain on joku katastrofi, niin heti on kymmenen avustusjärjestöä pyytämässä rahaa sinne. Miksi heillä ei ole säästöjä? Todennäköisesti siksi, että ihmiset eivät lahjoita tulevaa tarvetta varten. Vain juuri nyt uutisissa esiintyvä asia saa huomiota.
Toivottavasti SPR ja muut osaavat säästää, jotta katastrofirahastossa on varoja tukea pitkäkestoisien ja median nopeasti unohtamien katastrofien uhreja. Minä en osallistu kampanjakeräyksiin, koska niihin osallistuvat myös hetkessä eläjät. Minä osallistun jatkuviin keräyksiin, sen tulevan pahan päivän varalle.
Onko nykymaailmasta kadonnut säästämisen taito? Eletään niin hetkessä, että pitää ottaa pikavippejä jotta saa arjen elettyä?
Kaikkea saa nykyisin, joten saatavuuden vuoksi ei tarvitse ostaa "heti". Ihan hyvin voi säästää ja ostaa säästöillä eikä osamaksulla. Säästöjä käyttäen ei koskaan joudu ongelmiin menojen ja tulojen epäsuhdan kanssa.
Suunnitelmallisuutta ja kärsivällisyyttä tarvitaan , mutta odottamisesta on etunsa. Ehtii harkita tarvitseeko jotain. Tai odottamisen jälkeen moni asia tuntuu jopa palkitsevammalta. Odottamisen ilo jää pois jos kaiken aina saa heti.
Myös maailmalla osataan lypsää ihmisten hetkessä eläminen ja säästämättömyys. Kun jossain on joku katastrofi, niin heti on kymmenen avustusjärjestöä pyytämässä rahaa sinne. Miksi heillä ei ole säästöjä? Todennäköisesti siksi, että ihmiset eivät lahjoita tulevaa tarvetta varten. Vain juuri nyt uutisissa esiintyvä asia saa huomiota.
Toivottavasti SPR ja muut osaavat säästää, jotta katastrofirahastossa on varoja tukea pitkäkestoisien ja median nopeasti unohtamien katastrofien uhreja. Minä en osallistu kampanjakeräyksiin, koska niihin osallistuvat myös hetkessä eläjät. Minä osallistun jatkuviin keräyksiin, sen tulevan pahan päivän varalle.
maanantai 25. tammikuuta 2010
Muista valita huolella
Päätin siis aloittaa blogin. Koska nimi pitää valita huolella niin valitsin sen.
Mistä kirjoitan? Siitä mitä mieleen juolahtaa. Vaikka nykymaailmasta tai siitä mitä on ollut. Tapojen ja rutiinien tärkeydestä tai vaarallisuudesta.
Mistä kirjoitan? Siitä mitä mieleen juolahtaa. Vaikka nykymaailmasta tai siitä mitä on ollut. Tapojen ja rutiinien tärkeydestä tai vaarallisuudesta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
