Joskus muinoin oli töissä työnumero jolle sai merkitä tietojärjestelmien ongelmat. Se oli nimeltään "Huonon laadun aiheuttama tarpeeton työ". Siihen sai merkitä siis erilaiset huonon laadun aiheuttamat ongelmat.
Nykyisin tuntuu kaikki järjestelmät olevan mahdollisimman huonolaatuisia. Vain juuri niin hyviä, että asiakas ei niitä heti palauta. Valitettavan usein tätäkään laatukriteeriä ei saavuteta. Aina ei tietenkään myyjä ole asiakkaan kanssa samaa mieltä huonoudesta. Mutta onko asiakkaan tyydyttävä siihen kun myyjä sanoo "sellaisiahan ne kaikki ovat" kun digiboksi ei tallennakaan? Miksi hyväksymme huonon laadun, eihän se ole kuluttajien edun mukaista.
Eihän se ole edes kertakäyttökulttuuria jos tuote ei toimi edes sitä yhtä kertaa. Rahan olisi voinut yhtä hyvin vain heittää pois. Itse asiassa se olisi ollut ekologisesti parempi teko, kuin toimimattoman ostaminen.
Hyvääkin laatua on tarjolla ja erinomaista asiakaspalvelua jos laadussa on jokin puute. Ei se ole muuta kuin tahdosta kiinni pitää laadusta kiinni. Hyvä laatu tulee laadukkaasti tehden.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti